Strony

środa, 11 września 2013

Pokój dziecka

Witam po ponad rocznej przerwie. Tematyka posta poniekąd tłumaczy powód mojej nieobecności :-) 
Zapraszam wszystkich do odwiedzania mojej strony. 
A już dzisiaj coś dla naszych pociech. 

Jak urządzić pokój dla dziecka - podstawowe zasady  m

Rodzice zazwyczaj nie zdają sobie sprawy z rzeczywistych upodobań własnych dzieci, pragną zaofiarować im eleganckie otoczenie, zupełnie nie przystające do ich potrzeb. Należy pozostawić dziecku możliwość wpływu na urządzenie swojego wnętrza, gdyż rozwija to kreatywność i zdolność abstrakcyjnego myślenia.
Wyglądem własnego pokoju dzieci wyrażają swoją niezależność i indywidualność. Czasami pogląd na wystrój własnego pokoju nie jest zgodny z pomysłami rodziców. Inicjatywy dziecka nie należy jednak lekceważyć, ale przez subtelne, przyjacielskie rozmowy rozwijać.
Meble dla dzieci powinny być tak skonstruowane, aby ich funkcje nie były jednoznacznie określone, aby pozwalały dziecku wymyślać ich zastosowanie, rozwijać zdolności logicznego myślenia, zdolności manualne i koordynację ruchów. Należy pozostawić dziecku pole do rozwijania własnej inwencji i wyobraźni - często uśpionej w przesadnie ułożonym domu ludzi dorosłych.
Pierwszoklasista powinien mieć w swoim pokoju biurko z regulowaną wysokością blatu, ergonomiczne krzesło z regulowanym siedziskiem i oparciem, pudełka na zabawki, jak również półki i regały na książki.

Bezpieczeństwo dziecka to również dbałość o jego zdrowie. Odpowiednie oświetlenie miejsca zabaw i miejsca nauki jest jednym z najważniejszych celów w projektowaniu wnętrz przeznaczonych dla dzieci. Duże znaczenie dla jakości pracy przy biurku ma wygodne krzesło, odpowiedni blat i oświetlenie. Pokój powinien być jasny, mocno doświetlony światłem dziennym. Powierzchnia blatu powinna być doświetlona dodatkowo oświetleniem sztucznym w postaci lampy stojącej na stole, bądź oprawy podwieszanej. Światło powinno padać z lewej strony dla dziecka praworęcznego i z prawej dla leworęcznego. Źródło światła powinno być umiejscowione ok. 40 cm od środka zasadniczego pola pracy, ok. 40 cm przed pracującym, licząc od przedniej krawędzi stołu oraz ok. 35 cm nad płaszczyzną biurka. Nie wolno ustawiać źródła światła za plecami siedzącego przy biurku dziecka.

Żarówka stanowi jedynie uzupełnienie oświetlenia naturalnego, nie może go jednak zastąpić całkowicie. Długotrwałe korzystanie wyłącznie z oświetlenia sztucznego może doprowadzić do przemęczenia wzroku dziecka. Miejsce nauki młodego człowieka wymaga odpowiedniego poziomu natężenia oświetlenia na płaszczyźnie roboczej, przy ograniczonym efekcie olśnienia oraz źródeł światła o właściwościach dobrego oddawania barw. Blat powinien być matowy - najlepiej jasny, aby wyeliminować powstawanie dużych kontrastów pomiędzy zeszytem a płaszczyzną biurka. Podczas nauki w pokoju powinny być włączone lampy oświetlenia ogólnego.
Ponieważ większość dzieci boi się ciemności, często trzeba zostawić im zapalone światło na noc. Można zastosować wyłącznik z regulatorem natężenia oświetlenia lub oddzielną lampkę o niewielkiej mocy, ze źródłem w postaci świetlówki kompaktowej.

Nieodłącznym elementem pokoju dziecka stał się komputer. Monitor nie powinien być ustawiony w kierunku okna. Podczas użytkowania komputera oświetlenie powinno być włączone, aby świecący monitor nie kontrastował z pozostałą ciemną częścią pokoju. Oświetlenie powinno być umieszczone tak, aby nie powodowało odblasków na ekranie.
Każde dziecko powinno mieć wyznaczone stałe miejsce do pracy. Takie rozwiązanie oszczędza energię niezbędną do adaptacji do zmieniających się warunków, mobilizuje, wytwarza roboczy nastrój i korzystną dla nauki atmosferę. Optymalna temperatura w pokoju dziecinnym to 20 stopni Celsjusza.

yśl













Źródło: www.materialgirlsblog.com, www.projectnursery.com, www.annesage.com,www.kidsroomcentral.blogspot.com, www.kidsroomdecoration.blogspot.com, www.apartamenttherapy.com

Wyglądem własnego pokoju dzieci wyrażają swoją niezależność i indywidualność. Czasami pogląd na wystrój własnego pokoju nie jest zgodny z pomysłami rodziców. Inicjatywy dziecka nie należy jednak lekceważyć, ale przez subtelne, przyjacielskie rozmowy rozwijać.
Meble dla dzieci powinny być tak skonstruowane, aby ich funkcje nie były jednoznacznie określone, aby pozwalały dziecku wymyślać ich zastosowanie, rozwijać zdolności logicznego myślenia, zdolności manualne i koordynację ruchów. Należy pozostawić dziecku pole do rozwijania własnej inwencji i wyobraźni - często uśpionej w przesadnie ułożonym domu ludzi dorosłych.
Pierwszoklasista powinien mieć w swoim pokoju biurko z regulowaną wysokością blatu, ergonomiczne krzesło z regulowanym siedziskiem i oparciem, pudełka na zabawki, jak również półki i regały na książki.
Wyglądem własnego pokoju dzieci wyrażają swoją niezależność i indywidualność. Czasami pogląd na wystrój własnego pokoju nie jest zgodny z pomysłami rodziców. Inicjatywy dziecka nie należy jednak lekceważyć, ale przez subtelne, przyjacielskie rozmowy rozwijać.
Meble dla dzieci powinny być tak skonstruowane, aby ich funkcje nie były jednoznacznie określone, aby pozwalały dziecku wymyślać ich zastosowanie, rozwijać zdolności logicznego myślenia, zdolności manualne i koordynację ruchów. Należy pozostawić dziecku pole do rozwijania własnej inwencji i wyobraźni - często uśpionej w przesadnie ułożonym domu ludzi dorosłych.
Pierwszoklasista powinien mieć w swoim pokoju biurko z regulowaną wysokością blatu, ergonomiczne krzesło z regulowanym siedziskiem i oparciem, pudełka na zabawki, jak również półki i regały na książki.
Rodzice zazwyczaj nie zdają sobie sprawy z rzeczywistych upodobań własnych dzieci, pragną zaofiarować im eleganckie otoczenie, zupełnie nie przystające do ich potrzeb. Należy pozostawić dziecku możliwość wpływu na urządzenie swojego wnętrza, gdyż rozwija to kreatywność i zdolność abstrakcyjnego myślenia.
Rodzice zazwyczaj nie zdają sobie sprawy z rzeczywistych upodobań własnych dzieci, pragną zaofiarować im eleganckie otoczenie, zupełnie nie przystające do ich potrzeb. Należy pozostawić dziecku możliwość wpływu na urządzenie swojego wnętrza, gdyż rozwija to kreatywność i zdolność abstrakcyjnego myślenia.

1 komentarz:

  1. wyglądają pięknie, wręcz cudnie :)
    zapraszam do mnie i do obserwowania :)
    http://moje-in-spiracje.blogspot.com/2013/09/motylki-plotkara.html

    OdpowiedzUsuń